Új objektív a készletben

2+

Nem régen szabadultam meg a az 50-200 zoom objektívemtől, ezzel folytatva azt az utat, amit a fix objektívek felé teszek. Nem volt különösebb bajom vele egy egyszerű,de mégis jó minőségű lencse volt. Tehát fix optikák amik arra születtek, hogy bizonyos feladatokat lássunk el velük a fotózások során. Mégis az elmúlt hetek, hónapok eseményei azt mutatták meg, hogy bizony kell egy zoom objektív.  Volt, pontosabban van is egy (még) pont erre a célra, ha néha szükséges. Szintén egy egyszerűbb darab egy 18-55mm-es alapzoom. Fényerőben nem bővelkedik és bizony a nagylátószögű képei sem a legszebbek.

A kollégáim lehetnek a bizonyítékok, hogy beállításokban elmegyek a végsőkig. Ezt az egyszerű objektívet meglepően élesre sikerült beállítanom az Pentax AF-setup segítségével, de ettől függetlenül a fényerő nagyon hiányzott.

Döntöttem, veszek egy fix fényerejű zoom lencsét. A mai világban sok teszt,  vélemény és fotó áll a rendelkezésre ahhoz, hogy eldöntsük milyet terméket válasszunk. Evidens volt, hogy Pentax, hiszen a 135mm Takumar objektíven kívül (ami vér szerinti rokon a Pentaxszal) a többi mind Pentax.

A legjobb szándékkal is csak használt 16-50/2.8 lett volna számomra elérhetőnek mondott áron.  Meglepődve tapasztaltam, hogy a tesztek sajna nem a legjobb helyre hozták. Nem fogok bele, hogy milyen eredménnyel, akit ez jobban érdekel az a hamar rátalál a weben.

Volt még lehetőség Sigma és Tamron objektívekre. A Tamron olcsóbb volt és 5 év gari van hozzá. Megnéztem jó pár fotót és összességében a többivel nagy különbséget nem találtam, csak az áraikban. Szóval a Tamron nyert nálam.

De !

Az első képek ijesztőek voltak, sehol egy éles pont….

A szokásos AF-setup…

Jut eszemben egy kis segítség azoknak akiknek ez még nem annyira egyértelmű művelet. A szokásos, kötelező beállításon  kívül én javaslom, hogy egy pár napos fotózást szervezzen magának aki túl van a kötelező lépésen, mert a különböző helyzetek és körülmények egészen érdekes “élességeket” produkálnak. Egy-egy  AF beállítási paraméterrel készült sorozatot bíráljuk el akként,  hogy az elkészült fotók (legalább 20-50 kép)  jellemzően élesek vagy kevésbé élesek. Amelyik AF beállítási csomagban készült a legtöbb éles kép azt nevezzük ki megmaradó beállításnak. Bármennyire is viccesnek tűnik, nyugodtan lehet több nap is, mert minden nap más helyzetet hoz. Mind ez saját tapasztalat.

A Tamron 17-50/2.8 nekem ezt hozta, az én tapasztalatom messze jobb mint az olvasott tesztek.

© 2018, karesz. Minden jog fenntartva.